Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

Slepte si s žáky mnohostěny, online procvičení objemu a povrchu

 

Myslíte si, že modelování těles z papíru je pro žáky přínosné? Chcete využít při výuce těles počítačovou učebnu či na interaktivní tabuli? Jestliže ano, potom čtěte dál.

Sítě pro slepování mnohostěnů (krychlí, kvádrů, hranolů, jehlanů …) lze najít na tomto webu: http://www.korthalsaltes.com/

Obrázky některých slepených mnohostěnů z výše uvedeného webu jsou zde.

 

Procvičujete-li s žáky pojmenovávání hranolů, můžete využít při práci v počítačové učebně či na interaktivní tabuli tento test.

 

Při procvičování a upevňování systematičnosti výpočtů objemu a především povrchu (nejen) hranolů lze využít při práci v počítačové učebně či na interaktivní tabuli níže uvedených odkazů na online výpočty:

Krychle

Kvádr

Čtyřboký hranol s čtvercovou podstavou

Čtyřboký hranol s obdélníkovou podstavou

Trojboký hranol s podstavou tvaru pravoúhlého trojúhelníku

Válec

 


    nikdo zatím nehodnotil

5 komentáře k příspěvku

  1. avatar


    Pěkné testíky. Učitelé matematiky by je neměli přehlédnout. Díky za
    sdílení vaší skvělé práce.


  2. avatar


    Souhlasím, moc zajímavé odkazy. Jen je škoda, že se studenti ochuzují
    o možnost přemýšlet. Vynalézt a narýsovat síť je totiž na celém
    procesu to nejzajímavější (nejkreativnější). Když jsem podobný úkol se
    studenty dělal, byla právě tvorba a vymýšlení sítě jediným úsekem,
    který je bavil.


  3. avatar


    Materiály, které zde pan učitel Syblík, prezentoval přece nijak
    nevylučují realizaci aktivit, které sám navrhujete. Každý nový materiál,
    který k nějakému tématu existuje, může ale pomoci učiteli tvořit pro
    své žáky výuku pestřejší a atraktivnější. Co myslíte?


  4. avatar


    Vážený pane Strejčku, myslím, že jste přesně vystihl smysl tohoto
    blogu. Upřímně zdravím Vás i ostatní kolegy či kolegyně, kteří
    zavítají do tohoto blogu. Zároveň děkuji všem, kteří přispívají na
    tento server a tím významně pomáhají a inspirují ostatní v jejich
    tvůrčí práci.


  5. avatar


    Dobrý den, nejsem učitelkou matematiky, nahlídla jsem spíše náhodou.
    Matematika je oblíbený předmět mého syna. Chci jen poděkovat za Vaši
    práci. Myslím, že syn nějaký mnohostěn bude určitě chtít vyrobit. Jana
    Kneřová


Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.